March 25, 2013

Rindu yang bertandang..

sambutan ulang tahun ke 14 dan merupakan sambutan yang terakhir sebelum arwah pergi menemui Ilahi
(4 April 2009)

walaupun sudah hampir 3 tahun arwah adik meninggalkan kami..aku tidak pernah melupakan wajah cerianya..setiap kali mendengar lagu kegemarannya dan melihat gambar arwah adik..tanpa ku sedari air mata mengalir dengan lajunya membasahi kedua2 pipi ini..ya Allah rindu yang bertandang kadang kala aku tidak dapat membendungnya.. 

setiap kali terpandang wajah yang seiras dengan wajahnya, mata ini tidak pernah terlepas untuk memandang..setiap kali melihat kawan2 yang ada adik sebaya dengan arwah adik..hati ini sedih dan rasa ingin menangis..setiap kali teringat kenangan bersama arwah adik..hanya Allah shja yang mengetahui apa yang aku rasakan..walaupun sudah lama meninggalkan kami..aku merasakan arwah adik berada dekat dengan diriku..aku sering kali terbayang senyuman yang terukur dibibirnya..senyuman yang sering arwah lemparkan kepada ku setiap kali bermain denganku..


semasa berjuang untuk melawan penyakit yang dialaminya..arwah tidak pernah serik untuk senyum walaupun dimamah kesakitan..arwah tetap cuba untuk mengangkat kepala dan tubuhnya untuk melihat keluarga yang datang menziarahinya dan cuba untuk bercakap walaupun sepatah..aku tahu sukar bagi arwah adik untuk berkata2..tapi semangat yang ada dalam diri arwah adik menjadi kekuatan kepadanya..

pesanan terakhir arwah adik kepada ku sebelum menghembuskan nafasnya yang terakhir 
"kak jangan pernah susahkan mak dgn bapa..bantu mak dgn bapa dan belajarlah rajin2.."
ya Allah sedihnya hati ini..pesanan ini menjadi kekuatan kepada diriku..setiap kali aku hampir lemas dengan kealpaan dunia..pesanan ini akan seolah2 berbisik2 di kedua telinga ku..bisikan itu mengingatkan aku kepada mak dan bapa..

semoga roh arwah adik dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..
:: Al-Fatihah ::

No comments:

Post a Comment