March 1, 2013

Indahnya Islam

 Alhamdulillah saya bersyukur sebab dilahirkan dalam islam..i'm proud to be muslim..islam agama yang sangat indah dan tenang lagi mendamaikan hati..islam agama yang syumul,mudah dan tak da sebarang unsur paksaan. "Islam is the way of life".. islam mengajar manusia ke arah kebenaran dan menjauhkan manusia dari kebatilan. Islam adalah satu pegangan yang kukuh..

Islam mengajar manusia cara bagaimana untuk menghormati antara satu sama lain, cara untuk bergaul dengan sesama manusia di dunia ini..islam menunjukkan jalan kebenaran dan jalan penyelesaian bagi setiap masalah yang kita hadapi..Islam merangkumi semua aspek kehidupan kita didunia dan di akhirat.dengan islam kita dapat mengenal dan mendekatkan diri dengan Sang Pencipta..

islam pada nama sahaja tidak cukup..orang yang dikatakan benar2 islam adalah orang yang mengamalkan segala perintahnya dan meninggalkan larangannya..(ya Allah jauhkan lah aku daripada perkara yang boleh menjauhkan diriku dengan mu ya Allah..Lindungi lah diri ku ya Allah). Islam memelihara dan menjaga maruah diri ku.. (Thanks Allah) :D


Al-Quran adalah kitab yang paling mulia..setiap bait2 yang terdapat dalam Al-Quran memberikan ketenagan kepada pembacanya.penawar yang sangat mujarab untuk merawat hati adalah Al-Quran. 
" Sesungguhnya Al-Quran ini memberi pentunjuk kepada (jalan) yang lebih lurus dan memberi khabar gembira kepada orang mukmin yang mengerjakan amal soleh, bahawa bagi mereka ada pahala yang besar"
(Surah Al- Isra 17:9)
indahnya hidup kalau baca Al-Quran dan menghayati setiap ayat-ayat Al-Quran..

mengamalkan islam dalam hidup akan mendapat ganjaran yang sangat tinggi nilainya..Allah sentiasa menepati janji yang dijanjikan kepada hamba yang taat kepadanya..Nabi Muhammad adalah Pesuruh Allah..setiap amalan yang Rasulullah amalkan adalah benar mengikut islam..betapa besarnya pahala yang kita perolehi sekiranya mengamalkan sunah Nabi Muhammad..

:: Jom sama2 Muhasabah diri ya..::
"tiadaTuhan selain Allah dan Nabi Muhammad Pesuruh Allah"

No comments:

Post a Comment