January 26, 2013

Be Ur Self


::peringatan untuk diri sendiri::

kadang kala kita malu nk jadi diri kita sendiri..persoalannya kenapa kita perlu jadi seorang yg HIPOKRIT??
mmg tak dinafikan semua orang ada sifat hipokrit betul tk? sy suka ingatkan diri supaya jadilah diri yang sebenarnya..tak perlu menipu orang lain..it's more better if ur be your own self so that orang lain dapat kenal diri kita yang sebenarnya hehe..

::motivasi diri:: 
sentiasa berfikiran positif dan yakin pada diri bahawa kita boleh buat yang lagi baik dari sebelum ini. jangan mudah putus asa untuk menggapai sesuatu yang kita inginkan..untuk mendapat sesuatu yang kita inginkan bukanlah satu perkara yang mudah (tidak dinafikan) tapi percayalah semua itu adalah ketentuan dariNya..Doa+usaha+tawakal itu menjadi kunci jawapan..

:: pesanan dari seorang sahabat::
kadang-kadang ada perkara yang memerlukan kita untuk bersabar, ada perkara yang kita perlu faham dan ada perkara yang perlu kita tahu..tapi ingat tak semua perkara yang kita perlu tahu ada jawapannya..sbb setiap perkara yang berlaku ada Hikmahnya..(sykur sngt dpt shbt mcm ni) ..^_^..

:: pesanan mak dan bapa::
belajaq rjin nah..solat jan tinggal..buat baik dgn orang..even orang menyakitkan hati kita anggap ja tu ujian dari Allah..berjimat dan jaga diri elok2 bila smpai tmpat orang..(pesanan yang sentiasa ku ingat)..thanks Allah sebab kurniakan mak dan bapa yang sngt2 baik untuk diriku..:D:D (i luv my parent)

No comments:

Post a Comment