May 5, 2011

I Miss Him...

 saya rindu ngn family..rindu yang teramat sangat...saya rindu dan teringat akan arwah adik saya yg telah kembali ke  rahmatullah pada tahun 2009 semasa saya sedang menduduki peperiksaan SPM..kehilangannya amat dirasai bukan sja keluarga sy malah semua sahabatnya terasa akan ketiadaannya...

senyum yang terukir pada wajahnya amat sukar untuk saya lupakan walau sesaat..
kesakitan yang ditanggung olehnya memberikan ku kesedaran akan akibat yg akan ditanggung oleh sang perokok..
saya kesal bila melihat kwn2 tidak menghiraukan akan impak yg akan diterima sekiranya mereka merokok..

arwah adik saya seorang yang rajin dan suka membantu..dy tak suka bt saya marah walau sekalipun..
dy seorang yg aktif dalam bersukan, peramah dan mudah brgaul dgn org ramai..dy jauh beza sekali ngn adik2 sy yg lain...
namun apakn daya tuhan lebih sayang akan arwah adik saya...
tak dpt saya gmbrkan keadaan ibu dan bapa semasa pemergiannya..
dalam keadaannya yg sedang nazak sempat berkata pada mak "mak saya nda tahan sda mak"..
pada masa itu saya hanya mampu mengalirkan air mata begitu juga dgn mak...
arwah adik berpesan "kak belajar btul2 jga mak ma bapa bek2" ya allah hatiku sangat sebak menahan tangisan..hanya allah sja yg tahu perasaan sy pada masa itu...
sehari sebelum pemergiannya ..pada waktu malam...dy mta saya untuk memberinya minum..jangkaan kmi sekeluarga dy mula nk pulih kmi sangat gembira...dy sudah tidak menggunakan lg alat bantuan pernafasan dan dy mta untuk ditidurkan di atas katil...
dy jg kata"saya suka kalau bpa baca surah yasin saya rasa sakit semakin kurang..suruh lah lg bpa baca tuk saya.." ...
namun...keesokan harinya....
tepat pada jam 11.40 pagi dy telah kembali ke rahmatullah...
keadaannya seakan2 sedang tidur...
selamat disemadikan di kg halaman ( Kg Tontolob Liwan Tambunan)
 :: Al-Fatihah::

No comments:

Post a Comment